Language group goes Medienkulturhaus

Medienkulturhaus 3ab

Learning by doing or better speaking is the motto of the language group of our third graders. The students who chose to have an extra English-Conversation and Italian lesson visited the Medienkulturhaus in Wels on the 10th of May. After some preparation at school it was time to travel to Wels. After the girls of the group appreciated the beauty of the old building, everyone met the teachers of the workshop. The group planned, created and filmed their own Talkshow about „Fast Fashion and the environment“. The students could use the computers, the set and the cameras and got a detailed perspective what it takes to film a Talkshow.

The group did an excellent job as they did the whole show and research on their own and in English. We are now waiting to receive the finished video clip and are looking forward to rewatching it.

Learning by doing oder besser by speaking ist das Motto der Sprachengruppe unserer 3. Klassen. Die Schüler/innen, welche eine zusätzliche Stunde English-Conversation und Italienisch haben, besuchten am 10. Mai das Medienkulturhaus in Wels. Nach einiger Vorbereitung in der Schule war es endlich Zeit nach Wels zu fahren. Nachdem die Mädchen der Gruppe feststellten wie schön das alte Gebäude ist, trafen wir die Workshop-Leiter/innen. Die Gruppe plante, gestaltete und filmte ihre eigene Talkshow über „Fast Fashion und die Umwelt“. Die Schüler/innen durften die Computer, das Set und die Kameras verwenden und bekamen einen Einblick, was es heißt eine Talkshow zu gestalten.

Die Gruppe hat großartige Arbeit geleistet, denn die gesamte Talkshow und Recherche dafür wurde von den Schüler/innen selbst gemacht und noch dazu auf Englisch. Jetzt warten wir auf das fertige Video und freuen uns schon das Endprodukt ansehen zu können.